Vandaag hadden we een zwemles die er iets of wat anders uitzag dan de andere weken. De leerlingen moesten vandaag zwemmen met hun kleren aan. Eerst moesten ze enkele baantjes zwemmen en daarna moesten ze hun kleren in het water uitdoen en daarna terug aandoen. Niet gemakkelijk hoor! Kijk maar naar de foto's.

Dinsdag 30 april reden we met de fiets naar SILA. In de namiddag mochten we er gebruik maken van het technieklokaal. We kregen er les van drie toffe leerkrachten. De leerlingen konden kiezen of ze een lichtbol of bromvlieg wilden maken. Het resultaat mocht gezien worden. Klik op de foto om de andere foto's te bekijken.

Vrijdag was het Smoothies dag. In de voormiddag sneden we het fruit in kleine stukjes en werd alles in de ijskast en zelfs diepvries gestoken. Met blender en mixer gingen we daarna aan de slag. Lekker zeg!

Op vrijdag 5 april, net voor de Paasvakantie, gingen we op schoolreis naar Mechelen. In de voormiddag amuseerden we ons op de Doedagen in domein de Necker. We konden hier deelnemen aan een vijftigtal workshops. In de namiddag trokken we naar Technopolis. Kortom, een toffe afsluiter van de tweede trimester. Klik op de foto hierboven om de andere foto's te bekijken.

Op vrijdag 5 april gaan we een ganse dag naar Mechelen. In de voormiddag trekken we naar domein De Nekker waar we deelnemen aan de Doedagen. De kinderen kunnen hier deelnemen aan een vijftigtal workshops. In de namiddag gaan we naar Technopolis. We vertrekken 's morgens om 7.45 uur. We zijn allemaal om 7.40 uur op school zodat we tijdig kunnen vertrekken. Omstreeks 16 uur zijn we terug thuis. Voor 's middags nemen we een lunchpakket, een drankje en een koek mee. Afhankelijk van het weer kan een regenjasje nuttig zijn, daar in de voormiddag een aantal activiteiten buiten door gaan. Zakgeld hebben we niet nodig.

Op woensdag- en donderdag 3 en 4 april zijn het oudercontacten in 6A. De ouders krijgen dan de rapporten mee en er wordt al advies gegeven naar het middelbaar toe.

  • woensdag 3 april : 17 u Fran / 17.15 u Kyle / 17.30 u Stelle / 17.45 u Fleurtje / 18 u Yorn / 18.15 u Arne / 18.30 u Wout / 18.45 u Staf / 19 u Dieuwke / 19.15 u Elke / 19.30 u Jana en Ruben
  • donderdag 4 april : 15.30 u Wassim / 16 u Marnick/ 16.30 u Floor / 17.45 u Amy / 18 u Tijl / 18.15 u Lauran / 18.30 u Celien / 18.45 u Viktor

Vrijdagnamiddag hadden de leerlingen van 6A en 2A een gezamenlijke knutselactiviteit. Er werden wollen poppetjes gemaakt. De leerlingen van het zesde hielpen de leerlingen van het tweede leerjaar. De instructie werd binnen gegeven en omdat het goed weer was zochten we een plaatsje op de speelplaats. Het was zeker een activiteit die voor herhaling vatbaar is.

Vandaag deden we een toets rond sociale vaardigheden. Die werd ontworpen door Fien, een studente Master in de Pedagogische Wetenschappen. In het kader van haar masterproef ontwikkelde zij een toets om de sociale vaardigheden van de leerlingen van het zesde leerjaar op een betrouwbare en valide manier te meten. Door deel te nemen aan deze toets kan zij dan een definitieve toets ontwikkelen. De afname gebeurde digitaal en de situaties waren gebaseerd op de eindtermen van sociale vaardigheden.

Deze week bekeken en bespraken we werken van de Amedeo Modigliani in de les muzische vorming. Modigliani was een Italiaans kunstschilder en beeldhouwer. De schilderijen van Modigliani worden gerekend tot het expressionisme. Modigliani schilderde sterk gestileerde portretten die toch overeenkomst met het model bleven houden. Hij maakte gebruik van gestileerde en verlengde vormen als lange, ovale gezichten met uitgerekte halzen en lange ledematen, waardoor de figuren vaak een melancholieke stemming uitdrukken. De huid is vaak roestkleurig en alle vormen zijn omlijnd. Ogen, monden en neuzen staan in de gezichten niet op de 'juiste' plaats, maar vormen toch een sluitend en geloofwaardig geheel. We werkten hierbij met wasco en ecoline. Dat we echte kunstenaars in de klas hebben is duidelijk te zien op de foto.

Vandaag kregen de leerlingen van 6A tijdens de les WO een workshop rond het klimaat. Deze les werd gegeven door een jongedame van Goodplanet die hiervoor samenwerkt met het IOK. Na een boeiende uiteenzetting werden de leerlingen in groepjes aan het werk gezet. Zij mochten een affiche maken met hun ideeën voor een mooie en zuivere planeet. Er kwamen hier interessante ideeën uit.

Pagina 2 van 8
Go to top