Dagverslag

Hier zijn we met ons eerste dagverslag. Vanmorgen vertrokken we met dertig kinderen en elf volwassenen richting Arzl. Onze Belgische monitoren en nog vier toeristen reden met een apart busje naar Oostenrijk. Zij waren al voor ons ter plaatse en hielpen ons met het uitladen van de bus en de koffers naar de kamers te doen. Daarvoor zijn de indeling van de kamers vooraf en die kamernummers aan de koffers die we vooraf uitdelen heel handig. Geen gezoek naar koffers, maar elke koffer die dadelijk op de juiste kamer staat. Dat is ... juist ja, vul het zelf maar in. De reis verliep heel vlot. Van de storm in België hebben we niet veel gemerkt. Er waren wel wat windvlagen, maar met een ervaren chauffeur zoals Jef, voelden we ons heel veilig. Onderweg hadden we af en toe regen, maar voor het grootste deel van de reis kregen we de zon te zien. Op de Aichelberg, tussen Stutgart en Ulm stonden we twintig minuten stil op de autostrade. Daardoor moest Jef aan de Oostenrijkse grens zijn bus 45 minuten laten rusten. Zonder dit oponthoud waren me meer dan een uur vroeger in het hotel geweest. De leerlingen waren heel braaf in de bus. Zonder dat we het vroegen wisselden ze van plaats in de bus zodat de iedereen tevreden was. Onze kinderen zijn reeds groot genoeg om dat zelf te doen. Dat belooft alvast voor de volgende dagen.

Het weer

Winderig met af en toe wat regen maar heel veel zon. Het weerbericht voor de volgende dagen kan je zelf opvolgen door op onderstaande link te klikken.
Het weerbericht in Arzl : KLIK HIER

Ziekenboeg

Onze twee zieken, Quinten D en Emiel, hebben de reis heel goed verteerd. Ze namen heel trouw hun medicijnen. We gingen vanavond op tijd slapen zodat ze morgen fit en uitgerust mee op de latten staan. We laten ze morgen op tijd rusten zodat ze niets van deze fantastische sneeuwklassen moeten missen. Shahinaz zal spijtig genoeg niet kunnen skiën. Zij heeft een kwetsuur aan de knie. Zij wilde absoluut mee en we voorzien voor haar aparte opvang. Haar knie pakken we morgenvroeg goed in en we hebben ook een rolstoel meegebracht. Morgen huren we voor haar alvast twee skistokken zodat ze meer steun heeft. Omdat de beginners morgen op de kleine piste blijven kan ze haar klasgenoten een ganse dag in het oog houden.

Avondeten

Lekkere tomatensoep en belegde broodjes

Avondactiviteit

Om da kinderen optimaal voor te bereiden op hun eerste skidag hielden we het vanavond bij het uitpakken van de valiezen en het invullen van het dagboek. We gingen om 21 uur naar onze kamer en de lichten moesten om 21.30 uur uit.

Programma morgen

Morgenvroeg wekken we de kinderen om 7.15 uur. Om 7.45 uur ontbijten we, zodat we om 8.30 uur de bus kunnen opzoeken. Om 9 uur hebben we met Gregror van de skiverhuur afgesproken. We hebben dan ruim de tijd om onze skibotten en -latten te passen. We skiën twee uur in de voormiddag en twee uur in de namiddag. Morgenavond schrijven we de brieven en kaartjes en spelen we een vier-op-een-rij-tornooi.

Wist je dat ?

- meester Guy morgen naar Arzl komt. Mensen die nog een brief willen meegeven kunnen die tot 12 uur op het secretariaat afgeven of in de brievenbus aan de zijdeur steken. De brieven worden dan zaterdag uitgedeeld. Ik wil jullie ook nog vragen om zeker een mail om brief te versturen. Elk jaar zijn er kinderen die gedurende de ganse periode GEEN post krijgen. Let er ook op dat we vrijdagmorgen reeds naar huis komen. Steek de brieven ten laatste maandag in de bus, want anders bestaat het risico dat ze niet tijdig aankomen. Mails kunnen jullie versturen tot donderdagavond.
- je de telefoontjes die we naar radio WFM doen ook kan herbeluisteren op de website www.wfm.be
- we naar vier films keken in de bus : Vaiana, De Kampioenen, Dragon 2 en Mr en Mss Smith
- onze chauffeurs Alex en Jef heetten
- Alex in Stuttgart uitstapte en daar overstapte op de bus van de school van Bergom die terug naar huis kwam
- Floor en Merel zussen zouden kunnen zijn. Ze hebben dezelfde witte jas. Alleen hun kleur van haar verschilt nog. Maar kunnen we eventueel nog iets aan doen.
- we tijdens onze eerste busstop kat en muis speelden naast de bus. Kwestie van een frisse neus te halen.
- Roos en Merel thuis nog de tijd vonden om wafels te bakken. Ze deelden die uit in de bus. Een dankuwel aan hun ouders. Ze waren heel lekker. Jullie mogen dat in de loop van het jaar nog eens doen.
- Victor deze middag veertien druiven in zijn mond stopte
- Renee tot over haar oren verliefd is op Tijs die vorig jaar in het zesde zat. Er zijn hier nogal wat briefjes geschreven.
- de andere wist-je-datjes er morgen aankomen. We gaan nu nog eerst een filmpje maken. Dat komt er binnen eeen uurtje aan.