Dagverslag

De voorlaatste dag werd zeer warm ingezet!
Na een lekker ontbijt trokken we met onze “caoutchouc botten” (rubberen laarzen) naar de zee voor een schelpenwandeling. Bij het standbeeld Leopold I stonden de gidsen ons op te wachten.
Na het middageten gingen we ons amuseren op de springkastelen, trampolines, go-carts en kregen we weer (meester Johan he!!) een ijsje. Om onze laatste dag aan zee af te sluiten, gingen we nog pootje baden in de zee om af te koelen. Ze wisten ondertussen waar hun knieën waren. Tijdens het avondeten hebben we buiten op het terras overheerlijke barbecue gegeten met (jaja) een frisco. Iedereen wou natuurlijk nog in de prachtige duinen gaan spelen, maar de voorwaarde was dat de valiezen al werden ingepakt. Dit ging zeer vlot en konden we gaan ravotten in de duinen. Morgenvroeg staan we op tijd op om de laatste spullen in te pakken, ontbijten, met de bus naar Atlantikwall Raversijde, kinderboerderij en zwemmen in Middelkerke en we sluiten af in de Mc Donalds.
Tot morgen in Heultje!!

Zeer zonnig en warm.

Eten

Middag: broodje/sandwich met beleg en fruit
Avond: bbq en frisco

Dagverslag

Vanmorgen werden we wakker met een smile op ons gezicht, want het zonnetje was zeker van de partij. Na het ontbijt begonnen we aan onze sportieve dag. We dansten(oefenen voor het schoolfeest), voetbalden, tennisten, speelden trefbal en met de frisbee en sloten af met freestyle dans in de speeltuin. Het kwam zover dat juf Wendy een dansschool gaat oprichten in De Panne.  Na de middag was het tijd voor minigolf en pit pat. Daar werden ze ook getrakteerd op een lekkere frisdrank en homemade wafels. Hierbij willen we de ouders die wafels hebben gebakken bedanken. Na deze sportieve inspanningen wilde meester Johan WEER een ijsje eten. Na lang zagen kreeg hij en natuurlijk de kinderen een lekker ijsje. Naar dagelijkse gewoonte werd er afgesloten met vrij spelen in de duinen. Balleke stamp was weer een topper. Toen kwam er een extra verrassing: “De donuts”. Wat waren die keilekker!
Tot morgen

Het weer

Heel zonnig (met een klein briesje)

Eten

Middag: kippensoep, frietjes met stoofvlees en sla en tomaat, nectarine
Avond: broodje pita met sla en chocomousse

Dagverslag

Wat een topdag vandaag. Prima weer , toffe kinderen en ‘uitgeslapen’ juffen en meester. De eerste activiteit was tchoek tchoek treintje naar het bakkerijmuseum in Veurne. Daar deden de kinderen een zoektocht en leerden heel veel bij over de geschiedenis van broodbakken, ijs maken, banketbakkerij, … Na dit leerrijk bezoek bezochten we een militair kerkhof met gesneuvelden uit W.O.I. Zeer indrukwekkend! Na de middag was er een  groots opgezette wedstrijd zandkastelen bouwen. De juffen en meester waren echt onder de indruk. De bouwsels werden zelfs  door andere strandbezoekers bewonderd. Voor het avondeten werd er ferm gespeeld in de speeltuin en de voetballers mochten zich uitleven op het voetbalveldje. Tenslotte sloten we de dag af met vrij spel in de duinen. Balleke stamp met juf Wendy was het topspel. Nu is het weer tijd om te douchen en te gaan slapen. (Hopelijk vlug!!!!!)

Het weer

Zonnig met onschuldige wolkjes.

Ontbijtbuffet
Middag: tomatenwortelsoep, aardappelen met appelmoes en cordon bleu met vleessaus en fruit
Avond: broodje met beleg en yoghurt

Dagverslag

Vanmorgen zijn we om 07.30uur vertrokken. Iedereen was stipt op tijd.
Na een vlotte busrit zijn we rond 10.30uur goed aangekomen in De Panne.
We zijn dan direct de duinen ingevlogen om daar te gaan ravotten. PLEZANT!
Onze bokes hebben we daar dan gezellig in het zonnetje opgegeten.
Om daarna al zingend naar het strand te gaan. De afspraak was om tot aan onze knieën in het water te gaan.
De golven waren soms verrassend hoog(maakten ze ons wijs). Schelpen zoeken, zandkastelen bouwen, turnen en rollen in het zand was de max! Meester Johan had al zin in een ijsje dus zijn we maar met z'n allen een ijsje gaan eten(Loes ook! De foto is per ongeluk verwijderd).
Toen we terug aankwamen aan J-club waren ze heel enthousiast om hun valies uit te pakken, bedden opmaken en de kamer gezellig te maken. (Bedden opmaken.... WAT EEN AVONTUUR). Diegenen die klaar waren, mochten hun schrijfvaardigheden oefenen. We schreven kaartjes naar het thuisfront en gingen daarna nog even in de speeltuin spelen.
Om 19 uur zijn we spaghetti gaan eten en daarna nog verstoppertje gaan spelen in de duinen, met een mooie zonsondergang.
Vervolgens zijn we gaan douchen om die kilo's zand te verwijderen. Dat deed deugd!
Nu liggen ze lekker in dromenland en gaat ons avontuur morgen verder.