Dagverslag

Wat een busreis hebben we achter de rug !!! Dit hebben we met Heultje nog nooit meegemaakt. Raar maar waar, de wegen in België waren goed berijdbaar. Aan de Nederlands-Duitse grens begonnen de problemen. De baan was bedekt met sneeuw en het verkeer verliep er stapvoets. We kwamen van de ene file in de andere. Op een gegeven moment stonden we bijna een vol uur stil op de autostrade. We moesten normaal om half twaalf in Hockenheim zijn. Daar waren we pas om 17 uur. Van in Ludwigshafen konden we wel goed doorrijden. De banen waren hier goed open en het was droog. Af en toe kwam de zon er door. Ze was ons precies aan het uitlachen. De tweede chauffeur die normaal in Hockenheim moest uitstappen bleef bij ons tot in Arzl. Anders had Dorien, onze vaste chauffeur, problemen met haar rijtijden. Hetzelfde probleem had de school van Veerle. We deden de trip samen met hen. Rond 24 uur kwamen we uiteindelijk in Arzl aan. Bijna zes uur later dan voorzien. Gelukkig braken we het record van een jaar of tien geleden niet. Toen kwamen we door een ongeval op de Fernpass pas om 1 uur ’s nachts in het hotel aan. De kinderen waren heel braaf in de bus. Gelukkig bestaat er iets zoals dvd’s. De koffer met gezelschapsspelletjes die we dankzij de sponsoring van de OVK de laatste jaren hebben samengesteld deed goed dienst. Ook de strips werden vlot gelezen. Toen we in het hotel kwamen stonden de broodjes stonden ook klaar. En … smaken dat dat deed. Ook nog een dankjewel aan de mama’s die cake en wafels bakten. Die zijn allemaal op. Ze waren heel lekker. Jullie mogen dat bij gelegenheid nog wel eens doen. Uitpakken doen we morgen wel. Pyjama, tanden poetsen en bed in. Dat was het laatste wat de kinderen vandaag moesten doen.

Het weer

Sneeuw en zon. Maar we hadden dat liever op de skipiste gehad. Voor morgen verwacht men hier licht bewolkt weer met af en toe een sneeuwvlokje.
Het weerbericht in Arzl : KLIK HIER

Ziekenboeg

Leeg!

Avondeten

We kregen vanavond tomatensoep met belegde broodjes. De soep was keilekker. En dat gaat de komende dagen ook zo blijven. Wij zijn hier al heel wat keren geweest. We spreken dus uit ervaring.

Avondactiviteit

Dat was vandaag gemakkelijk. Broodjes eten, tanden poetsen en het bed in. De kaartjes schrijven en het uitpakken zullen we morgen wel doen.

Programma morgen

Morgen gaan we een ganse dag skiën in Hoch Imst. We kunnen pas om 9.15 uur vertrekken want de bus moet 9 uur stil staan. Omdat we laat in Arzl aankwamen kunnen we niet anders. Dan gaan we de aan de skipiste bij Gregor onze skibotten en -latten passen. Opstaan doen we om 7.30 uur. Om 8 uur gaan we ontbijten. Hopelijk geraakt iedereen vanavond in slaap, want er zijn er hier een paar zenuwachtig.

Wist je dat :

• Ariël dacht dat we in Frankrijk zaten.
  • Melika als eerste op school was deze morgen. De bus was er zelfs nog niet.
  • De bus van Veerle in Tessenderlo op ons stond te wachten. Vandaar reden we samen naar Arzl.
  • Leonie een zonnebril droeg in de bus. Dan kon ze verbergen dat ze af en toe even haar ogen dicht deed.
  • Er op de achterbank vijf meisjes zaten. Dat we me nogal iets.
  • Alyssa, Wout en Nand met zelfgebakken wafels en cake rondgingen in de bus. Die van Arne werden door de juf Birthe en meester Kobe uitgedeeld. Dankjewel mama Arne voor het bakken en Arne voor het idee.
  • Er deze morgen een paar kinderen een kort slaapje deden in de bus.
  • We nog nooit zolang in de file hebben gestaan als vandaag.
  • Meester Kobe voor de eerste maal in zijn leven in het midden van de autostrade gestaan heeft.
  • We driemaal i.p.v. tweemaal mochten snoepen in de bus. Normaal is dat enkel onder de speeltijden. Die file is dan toch nog voor iets goed geweest.
  • We wat meer aardrijkskunde in de klas moeten geven.
  • We redelijk wat films gezien hebben in de bus. Het was hier juist een filmmarathon. De busreis was dat ook.
  • We het gastenboek hebben geopend. Hier mag je steeds iets inschrijven. We lezen de berichtjes voor aan de kinderen.